събота, 10 ноември 2018 г.

НЕБ(ити)Е

    "Още когато мисля битието изобщо, аз го мисля като противоположност на нищото."
                                                                                                                      - Карл Ясперс


Поглеждам небето
и мен ме навеждат
отново съждения
страшни, зловещи...

Отвеждат ме право към небитието.
(И сякаш е истинско, но сякаш и сън.)
Усещам аз себе си все по-далеко.
Пуснете, по-лека! За там аз не съм!...

Това е капан... Не съм аз готова
за вашия черен злокобен катран.
За тази отрова е рано все още.
Ще дойде туй време, но не е сега...

Но те не ме слушат. Назад не надзърват.
Придърпват ме в мрака - към Вечността.
Какво има там? Не мога. Не искам!
О, спрете веднага! Не трябва да знам.

(...Сега е Животът. Сега е Земята.
Сега е Човекът и Любовта.
Сега се създава Нов Вавилон.
Нима бих могла да изпусна това?... )

И нещо се случва. И сякаш се връщам.
О, чуха ме може би. Благодаря!
Подава се глас и казва намръщено:
"Не сме ний виновни. У вас е честта."

... Отварам очи и виждам, че има
и ярко слънце на синевата.
Сега съм Човек. Сега съм Земята.
Поглеждам нагоре - към Реалността.

1 коментар:

  1. Watch This SEGA Channel - YouTube
    Videos and Highlights on YouTube videos of SEGA Sega Genesis Channel. youtube. SEGA Genesis Channel. youtube mp3 Video Games · Sega Genesis Channel. youtube.

    ОтговорИзтриване

Speculum et aenigmate